Konsumentinformation

Sveriges Rese- och Turistråd tillhandahåller information om Sverige för potentiella utländska turister på olika sätt:


Contact Center med personliga kontakter med kunder från 13 olika marknader på nio språk

Distribution av information, broschyrer och kataloger från såväl egen produktion som intressenter i Sveriges turistnäring

Kunddatabas där kontaktuppgifter och vissa profiluppgifter lagras och används för vidare konsumentbearbetning. Databasen hanterar beställningsrutinerna för distribution av material

Sveriges officiella webbplats för turistinformation utomlands www.visit-sweden.com

visit-sweden.com
www.visit-sweden.com ska marknadsföra och stärka intresset för Sverige som resmål. Sajten ska medverka till att öka tillgängligheten till utbudet av turistiska produkter och underlätta för potentiella Sverigebesökare att planera och genomföra sin resa till Sverige. Detta sker genom samverkan med regioner, organisationer och företag inom turistnäringen. Samverkan med övriga Sverigefrämjande organisationer och med icke turistiska starka varumärken är också en viktig del av arbetet med sajten.

Sajten utgår från resenärernas behov och drivkrafter. Genom att ställa riktade frågor har vi möjlighet att kommunicera med resenärerna på deras villkor. Frågan ”Vad är du intresserad av?” fångar upp den som inte har någon närmare relation till Sverige, men som söker inspiration och information. Frågan ”Vad är du verkligen intresserad av?” riktas till den som vet mer exakt vad han eller hon vill göra. Från dessa olika utgångslägen hittar man snabba sökvägar till passande produkter på sajten.

Vi utgår från en internationell resenär som kan engelska, tyska eller svenska. Det är språken vi främst använder på sajten. Samtidigt kompletterar vi med avdelningar för utvalda länder eller marknader där vi skriver på det lokala språket. De landsspecifika avdelningarna tar hand om olika lokala behov, som till exempel bokning av resa till Sverige eller kampanjer som gäller för respektive land. Dessa sidor leder även vidare till de internationella delarna av sajten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *